6A és 6B osztályos tanulóknak
Kedves Net Elek!
A következő időszakban internetes környezetben fogunk kommunikálni, így elmaradnak a "Fogd be a szád" és az "Űlj már le végre" dicsérő szavak.
Az órai tananyagot és számonkérő feladatokat ezen a veblapon fogod megtalálni. A megoldott feladatokért pontokat kapsz illetve kaphatsz, így lehet pontokat gyűjteni.
Amennyiben gyűjtöttél 20 pontot kapsz egy ötöst. A feladatonál jelzem hány pontot ér a feladat illetve azt is, hogy kötelező megoldani vagy csak plusz pontot lehet szerezni a megoldással. A határidőket kérlek tartsd be!
Természetesen ez a távmunka mindenféleképpen értékelve lesz. Elsősorban egyedi és creatív munkákat szeretnék látni, magyarul: He boasts with foreign feathers.
Érdemes sűrűbben látogatni az iskolai weblapot, így lehetőséged lesz több pont gyűjteni.
Amennyibe gond van a levelezőrendszerrel vagy nem tudod a jelszót a következő telefonszámon elérsz: 70-619-4576. Természetesen készíthetsz új e-mail címet is.
Hardveres és szoftveres probléma esetén is hívhatsz vagy írj egy e-mailt.
A feladatokat a következő címre küld el: infohatodika1@gmail.hu illetve infohatodikb1@gmail.hu
Ha nem tudod az e-mail címedet az iskolai weblapon megtalálod, vagy a füzetben.
Amennyiben nincs Office csomagod (Word, Power Point, Excel) javaslom a következő Google felületen elérhető programokat. A progarmokat csak akor tudod elérni, ha van valaki@gmail.com postafiókod. A létrehozott fájlokat a GoogleDrive-ban találod meg.

Ajánlás fájlok kezeléséhez! Hozz létre egy C:\Távoktatás mappát és a kapott és az általad létrehozott fájlokat mind ide mentsd le!
TÉMAKÖR-ISMÉTLÉS
Egy kis ideig ismételjük a rajzolást, a karakterformázást illetve a bekezdésformázást.
Majd utána megismerkedünk a programozással és az algoritmusokkal
1.Feladat. Az ismétlés a tudás anyja. A rajzoláshoz használd a Paint programot (ha nincs Paint program lehet más is). Rajzolj egy egyedi tojást. A lapméret legyen 300x300 pixel. Ezt a beállítást a Fájl menüben a Tulajdonságok parancsnál találod meg. A képet felhasználjuk szövegszerkesztési feladatnál. A nyuszis feladatért plusz pontot kaphatsz.
![]() |
![]() |
Határidő: Március 23. Kapható pontszám 10 pont. |
Kapható pontszám 10 pont. |
A feladatokat küld el e-mailben (e-mail bekezdés tárgykörnél)
2. Feladat. A második játékos feladathoz van egy oktatófilm is ami segít a feladatmegoldásban. De a feladatokhoz szerintem nem kell segítség. Film letöltése. A feladatot Paint promammal old meg. A képeket küld el e-mailben. Jó szórakozást!
![]() |
![]() |
![]() |
Rakj össze 5 magyar és 5 román szót 3 pontért. |
Rendezd az ábrát 3 pontért. |
Rendezd az ábrát 3 pontért. |
Rakd össze és találd ki ki van a képen (4 pont) |
Rakd össze és találd ki ki van a képen (4 pont) |
Rakd össze és találd ki ki van a képen (4 pont) |
3. Feladat. Nézd meg a filmeket! Word megoldás vagy Google Dokumetumok megoldás
A második feladatot szövegszerkesztési környezetben kell megoldani, a feladat során az eddig tanult karakterformázási parancsokat kell alkalmazni.
A feladat rövid leírása: amennyiben ismersz húsvéti lovcsoló verset gépeld be a Wordben, ha nem ismersz akkor internetes környezetből másold át a kijelölt szövegrészt. A versnek legyen címe, legalább 10 bekezdésből (sorból) álljon, a végén jelezd a forrás helyét (a forrás lehet: internet, saját, apa, anya). A következő formázó parancsokat használd: karaktertípus, karakterméret, ritkítás, félkövér, döntve, aláhúzva, kiemelés. Mentsd le a verset locsolovers néven, majd küld el az osztály e-mail címére. (infohatodika1@gmail.hu, infohatodikb1@gmail.hu).
Határidő: 2020.03.30, Elérhető pontszám: 20
Mintafeladat. Ezt a verset ne küldjétek.

4.Feladat-Bekezdések formázása
Forrásanyag a negyedik feladathoz
Formázási parancsok: igazítások, behúzások, sorköz, térköz
De ce se înroșesc însă ouăle de Paște și de ce au devenit simbolul învierii lui Hristos?
Tradiția populară conservă mai multe legende care explică de ce ouăle roșii sunt simbolul Învierii lui Hristos. Culoarea roșie reprezintă astfel sângele lui Isus Hristos care s-a scurs pe cruce pentru mântuirea lumii. În dimineața zilei de Paște când creștinii merg la biserică obișnuiesc să aibă la ei câte un ou roșu, iar după terminarea slujbei și după ce s-au împărtășit vor ciocni împreună cu familia, în timp ce rostesc binecunoscuta formulă “Hristos a Înviat”, la care se răspunde cu “Adevărat a Înviat”
Cea mai răspândită dintre ele relatează că Maica Domnului, care venise să-și plângă fiul răstignit, a adus un coș de ouă celor care-l chinuiau, însă aceștia au râs și nu au luat în seamă darul adus. Îndurerată, Maica Domnului a așezat langă cruce coșul cu ouă iar acestea s-au înroșit de la sângele ce curgea din rănile Mântuitorului. Atunci Isus Hristos, văzând ouăle înroșite, a spus celor de față: “De acum înainte să faceți și voi ouă roșii și împestrițate întru aducerea aminte de răstignirea mea, după cum am facut și eu astăzi”.
Iepuraşul aducător de ouă roşii provine de pe meleaguri germane şi simbolizează fertilitatea*. Prima apariţie a iepuraşului ca simbol al Paştelui a avut loc în Germania, aparând menţionat în cărţi în jurul anului 1500, deci e probabil ca el să fie prezent de mai multă vreme în tradiţia populară.
Germanii sunt, de altfel, primii care au inventat dulciurile in forma de iepuraşi, la 1800, din aluat şi zahăr. In aceeaşi perioadă, în Franţa şi Germania au apărut şi primele ouă din ciocolată.
*Fertilitate-termékenység
![]() |
![]() |
Csak akkor használd a két képet, ha PAINT-ben nem rajzoltál se tojást se nyuszit! Amennyiben valamelyiket megrajzoltad szúrd be a dokumentumodban. A rajzolást még bepótolhatod!
l
l
4.Feladat