1.Fejezet-Billentyűzet használata

 

bill

Figyeld meg a PC vagy a Laptop billentyűzetét. Próbáld ki a következő billentyű-kombinációkat: AltGr+V, SHIFT+a, SHIFT+4

Tisztel Szülők!

Kérem, amennyiben szükséges, segítsék gyermeküket a házi feladat elkészítésében

1. Házi feladat (határidő: 2020.09.23)

Gépeld le a lenti szöveget e-mail tartalmaként vagy gépeld a word programba, majd küld el a következő e-mail címre: etavoktatas@gmail.com (Ha wordbe gépelted küld el a fájlt csatolva)

Begépelendő szöveg:

Név: Saját Neved (Fekete Pál)

E-mail címed: (felhasznalo@gmail.com)

Iskola webcíme: www.balcescu.sulinet.hu

2. Házi feladat (határidő: 2020.10.01)

Gépeld le a lenti szöveget e-mail tartalmaként vagy gépeld a word programba, majd küld el a következő e-mail címre: etavoktatas@gmail.com (Ha wordbe gépelted küld el a fájlt csatolva)

face

3. Házi feladat (határidő: 2020.10.09)

Gépeld le a lenti szöveget e-mail tartalmaként vagy gépeld a word programba, majd küld el a következő e-mail címre: etavoktatas@gmail.com (Ha wordbe gépelted küld el a fájlt csatolva)

matek

4. Házi feladat (határidő: 2020.10.16)

Gépeld le a lenti szöveget e-mail tartalmaként vagy gépeld a word programba, majd küld el a következő e-mail címre: etavoktatas@gmail.com (Ha wordbe gépelted küld el a fájlt csatolva)

toamna

5. Házi feladat (határidő: 2020.11.06)

Gépeld le a lenti szöveget e-mail tartalmaként vagy gépeld a word programba, majd küld el a következő e-mail címre: info6osztalyab@gmail.com (Ha wordbe gépelted küld el a fájlt csatolva)

vacanta

Vágólap alkalmazása

Nézd meg a következő oktatófilmeket! Vágólapkezelés, Feladatmegoldás, Feltöltés ClassRoom-ba

A lenti képeket használd a feladatok megoldásához!

k1 k2
1. ábra
2.ábra


k3 k4
3.ábra
4.ábra

 


k5 k6
5.ábra
6.ábra

 


k7 k8
7.ábra
8.ábra

 


dupla5 dupla6
9.ábra
10.ábra

 


d7 d8
11.ábra
12.ábra

 


6. Házi feladat (határidő: 2020.11.25) Figyelem! A feladatra jegyet kapsz! A házit az infolaborban is meg lehet csinálni!

Töltsd le az 5.ábrán lévő képet. Paint programmal rakd össze helyesen a képdarabkákat. A helyes képet töltsd fel a Classroomba!

Oktatófilmek a feladat megoldásához Click Ide!

7. Házi feladat (határidő: 2021.01.13) Figyelem! A feladatra jegyet kapsz! A házit az infolaborban is meg lehet csinálni!

Töltsd le az 11.ábrán lévő képet. Paint programmal rakd össze helyesen a két képet. A Google keresőrendszerrel állapítsd meg ki a két személy. A képeknek adj megfelelő nevet, majd töltsd fel a Classroomba a képeket. (Nézd meg a Filmet)

Teszt témakörök
1.A számítógép alkalmazása
A számítógép a bemeneti egységek felöl érkező adatokat feldolgozza,
amennyiben szükséges eltárolja, majd a kapott eredményt továbbküldi
a kimeneti egységeknek.
A mikroprocesszor a bemeneti adatokat dolgozza fel.
A háttértároló (winchester, SSD) a feldolgozott adatokat tárolja.
A számítógép kézzel fogható egységeit HARDVER-nek hívjuk.
A számítógépen futó programokat SZOFTVER-nek hívjuk.

2.A számítógép bemeneti egységei
Billentyűzet, egér, mikrofon, scanner, webkamera

3.A számítógép kimeneti egységei
Monitor, nyomtató, hangszóró

4.Operációs rendszerek
Az operációs rendszer mint program kezeli a számítógép hardverelemeit.
Biztosítja a programok helyes működését, kapcsolatot tart a felhasználóval.
Dokumentálja a felhasználó tevékenységeit.
Az operációs rendszer automatikusan töltődik be, ezt BOOT-olásnak (bútolás) hívjuk.
Operációs rendszerek: Windows10, Windows8, Windows7, Android, Linux-Ubuntu,...

5.Fájlok
A fájlokat két nagy csoportba soroljuk:
A programfájlok kódokat tartalmaznak, hívhatjuk kódfájlnak is.
A programokat a programozók írják, ők a kódolók.
Az adatfájlok adatokat tartalmaznak, az adatokat a program rakja bele.
Ha filmet nézel kell egy video-lejátszó program amely kiszedi az adatokat az adatfájlból.

6.Programok
A programokat a feladatnak megfelelően hozzák létre.
Ha rajzolni akarsz akkor rajzprogramot kell betölteni (PAINT).
Ha a fájlokkal akarsz valamilyen tevékenységet folytatni akkor a FÁJLKEZELŐT kell elővenni.
Amennyiben prezentációt akarsz készíteni, akkor a POWER POINTOT kell futtatni.
Az internetes tevékenységekhez valamilyen BÖNGÉSZŐ programra van szükség.

7.Képfájlok
A PAINT program a következő képformátumokat kezeli: BMP, JPEG, PNG, GIF
A fájl formátuma meghatározza a fájl szerkezetét.

8.Internet és hálózatok
A számítógépek HÁLÓZATBA vannak összekötve.
Otthoni környezetben a wi-fi ROUTER-el akár 10 gépes hálózat is létrehozhatunk.
A sok kis hálózatot az INTERNET köti össze (világháló=web).
Az INTERNET működéséhez sok PROGRAMRA és sok HARDVER elemre van szükség.

9.Böngészőprogramok
A böngészőprogramok segítségével tudsz a világhálón tevékenykedni.
A világhálón tudsz fájlokat letölteni vagy feltölteni, tudsz e-mailt küldeni.
Nézhetsz videofilmeket a YouTube-on, tudsz zenéket hallgatni Spotify-on.
Böngészőprogramok: Chrome, Firefox, Explorer, Edge, Safari, Opera

10.Keresőrendszerek
A keresőrendszerek tartalomjegyzéket hoznak létre a világhálón található fájlokról.
A fájl tartózkodási, tárolási helyét LINKNEK hívjuk.
A keresőrendszer a linkeket tárolja.
Keresőrendszerek: Google, Yahoo, Bing, YouTube, Spotify, Pinterest,....

11.Levelezőrendszerek
A levelezőrendszerek segítségével leveleket vagy E-MAIL-ket küldhetünk egymásnak.
Ezek a levelek LEVELEZŐRENDSZEREK között mozognak, a folyamat dokumentált és HIVATALOS!
Levelezőrendszerek: Google, Yahoo, Hotmail, Outlook, Freemail

12.Vágólap alkalmazása
A vágólap átmeneti tárolóhely a számítógép memóriájában.
Szöveget és képet tudunk átmásolni a program egyik helyéről a program másik helyére.
Az is lehetséges, hogy az egyik programból átmásolunk szöveget vagy képet egy másik programban.
A művelet úgy kezdődik, hogy FORRÁS oldalon kijelöljük a szöveget vagy a képet, majd kiadjuk a MÁSOLÁS parancsot.
Ezután a CÉL oldalt választjuk ki, majd kiadjuk a BEILLESZTÉS parancsot.


x



Website templates by JustDreamweaver.com